BoligPartner har mange fornøyde kunder
BoligPartner er den kjeden som hadde de mest tilfredse kundene i hele Norge i 2021. Det viser Prognosesenterets årlige bransjemåling.
Gjennom hele året måler Prognosesenteret kundetilfredsheten (KTI) blant boligkjøpere i Norge. Hvor fornøyde er kundene med leverandøren av sitt nye hus eller hytte? I 2021 var det BoligPartner AS som sto øverst på listen.
Eskild Wedvik er direktør for BoligPartner sine egeneide distriktskontorer. Han er svært stolt over KTI-resultatene.
Å ha landets mest fornøyde kunder er utrolig flott, og noe vi er ekstremt stolte av. Vi ønsker å takke for tilliten våre kunder gir oss, og lover å fortsette å jobbe hardt hver eneste dag for å skape trygge og forutsigbare byggeprosesser. Ingen er feilfrie, og vi har mye å jobbe med videre. Derfor er vi i kontinuerlig utvikling slik at vi kan skape enda bedre flyt og gode prosesser fremover.
Kundenes måling
Det er kundene som bestemmer hvilken KTI de ulike boligbyggerne får. Etter at en kunde har fått overlevert sitt nye hus eller hytte, mottar de en spørreundersøkelse fra Prognosesenteret. Her svarer kundene på en rekke spørsmål om byggeprosessen og ut fra svarene kundene gir, settes det poeng fra 1-100. I 2021 oppnådde BoligPartner en samlet KTI på 78. Det er den høyeste poengscoren blant alle de største boligleverandørene i Norge dette året.
Tom Johan Dahl er forhandlerdirektør i BoligPartner. Han er så glad for å se BoligPartner på toppen av KTI-listen.
-Dette har vært et stort mål for oss. Å ha fornøyde kunder er utrolig viktig for oss, derfor setter vi ekstremt stor pris på de gode tilbakemeldingene kundene gir oss. Så nå er vi både ydmyke og stolte over disse flotte KTI-resultatene, forteller Tom.
Kontorer som utmerker seg
Han ønsker samtidig å trekke frem noen av salgskontorene i BoligPartner som i 2021 kan vise til ekstra flotte KTI-resultater.
-Vår dyktige og erfarne forhandler Bygg Team på Gol oppnådde fantastiske 90 i KTI. Det er ekstremt imponerende. I Alvdal fikk vår forhandler BF Bygg Alvdal hele 89 poeng, mens Sandvold Boliger i Hønefoss ligger like bak med hele 88 KTI poeng. Dette er imponerende resultater, som viser at de jobber godt og hardt hver eneste dag for å ta vare på alle kundene sine, roser Tom.
God kommunikasjon er viktig
God kundetilfredshet er noe som BoligPartner har jobbet for i lang tid. Eskild Wedvik mener god kommunikasjon er en viktig nøkkel.
-Vi ser at kundene våre etterspør mer og god kommunikasjon gjennom hele prosessen enn det de gjorde tidligere. De siste årene har vi derfor forbedret alt fra interne rutinekontroller til å sikre sømløse prosesser underveis, ryddighet på byggeplass og generelt styrket kommunikasjon gjennom hele driftsfasen, forklarer han.
Involverer kundene
BoligPartner opplever at kundene ønsker å delta i byggeprosessen. Derfor er det viktig å bygge bånd mellom byggeleder og kunde, slik at kunden kan følge med på alt underveis både via bilder og god kommunikasjon.
En trygg prosess
BoligPartner er en stor og trygg boligleverandør som har realisert tusenvis av bolig- og hyttedrømmer gjennom snart 30 år. Uansett om det gjelder byggesøknader, kommunale papirer, endringer av planløsninger eller noe annet, så hjelper og rådgir boligkonsulentene våre deg. Vi gir deg alltid også en økonomisk rammeplan for husdrømmen din slik at du som kunde får en økonomisk trygghet. BoligPartner ønsker å være en trygg samarbeidspartner for våre kunder, som er med gjennom hele prosessen.
Bestill huskatalog gratis
Bestill vår huskatalog. Katalogen er full av nye husmodeller, boliginspirasjon og kundereportasjer. Vår huskatalog er digital, slik at du mottar en lenke til katalogen umiddelbart etter bestilling. Det betyr at du kan lese katalogen med en gang.
Møt kundene våre
Klikk deg gjerne videre og bli med hjem på besøk til noen av våre kunder. Hør de fortelle om sin byggeprosess med BoligPartner